Spune STOP FRAUDELOR TELEFONICE!

Instinteaza-ti toti prietenii pentru a nu cadea in capcana celor care folosesc aceste metode!

Sunt arhi-cunoscute metolede de frauda prin care se cere printr-un sms transferul de credit pentru a intra in posesia anumitor premii. Cei care pica in asemenea plase, ii consider niste fraieri, pentru ca ai timp sa te gandesti si sa intrebi pe cineva, cat de ok sunt astfel de concursuri.

Insa sunt foarte revoltat de cea mai ingenioasa metoda de frauda, caruia era sa ii pic chiar eu in plasa azi.

Azi 1 iulie, la 17.00 primesc un telefon de pe numarul: 0747 705 099, un domn, care imi stia numele, s-a prezentat ca fiind din partea Orange Bucuresti. Ca sa nu ma lungesc la povesti, pe scurt asta e discutia purtata cu dansul:

(din pacate nu am retinut cum se numeste)

EL: Buna ziua, domnul Stan Daniel Razvan? Va sun din partea Orange Bucuresti sa va instiintez ca in cursul zilei de ieri a avut loc o eroare a sistemului de facturare, iar pe contul dumneavoastra a fost incarcat cu 150 de euro cost suplimentar. Ne cerem scuze si incercam sa remediem aceasta problema cat de repede pentru a nu aparea pe factura acest cost suplimentar.

EL: Imi puteti spune modelul dvs de telefon?

EU: SonyEricsson W902

EL: Ok, in cazul acesta am sa va rog sa puneti telefonul pe speaker sa va comunic setarile pentru modelul dumneavoastra de telefon. Pentru a putea opera noile modificari in contul dumneavoastra. Chiar acum sunt logat pe contul dvs si am nevoie de cateva date de confirmare pentru a remedia aceasta eroare.

EU: Ok.

El: apasati *100#

El: apasati tasta de raspuns

El: tineti apasat pe numarul 4 si apasati din nou tasta de raspuns

El:  A aparut mesajul ‘Orange si partenerii sai nu solicita reincarcarea unul cont prepay…’, acum va rog sa apasati din nou tasta de raspuns, pe urma selectati optiunea 1.

El: Din motive de securitate va rugam sa introduceti parola, care este formata din seria dvs de buletin, insa avand in vedere ca aceasta convorbire este inregistrata, va rugam sa NU ne comunicati aceasta parola!

El: Ok, acum va rog sa apasati din nou pe tasta de raspuns si sa introduceti numaru 1 5 0…..

Atat de repede si diplomatic m-a luat, incat nu am avut timp sa citesc optiunile de navigare a meniului si nici sa reactionez intr-un fel.

Sansa mea a fost, ca am avut un flash de o fractiune de secunda si sa-mi amintesc ca mai facusem o reincarcare acum ceva vreme pentru cartela unui prieten si imi ceruse tot asa, seria de buletin pentru a trece de aceasta etapa a trasferului.

Pe moment nu am stiut sa reactionez, insa m-a luat o ciuda ca nu inregistrasem convorbirea si ca am ajuns ca fraierul pana la acel pas. Am inchis pe loc.

Dupa 5 minute, il sun iarasi pe acel numar.. Nu raspunde.

Ma duc la reprezentanta Orange Timisoara.

In timp ce ii povestesc domnisoarei de acolo, ma suna respectivul.

EL: Buna ziua, imi cer scuze ca va deranjez, va sun din partea Orange Bucuresti, cu ce va putem fi de folos?

?! Eu eram in reprezentanta la Orange Timisoara :)

Ii zic ca am fost sunat cu 10 minute inainte in legatura cu eroarea facturii, insa din pacate telefonul s-a inchis si vreau sa remediem problema respectiva.

EL: ok,  am notat sesizarea dumneavoastra si revin imediat cu un telefon.

Toata convorbirea a avut loc de fata cu angajata orange.

Tipa a fost foarte draguta, a facut verificarile in sistem, nu apucasem sa transfer, iar numarul de pe care fusesem sunat era de pe cartela. Mi-a spus ca Orange nu poate face nimic in aceasta privinta si singura posibilitate e sa ma duc si sa fac o plangere la politie.

Astept acum sa fiu sunat si sa inregistrez convorbirea si pe urma ma duc la politie ca sa fac plangerea.

Mi-e ciuda pe asemenea persoane, pentru ca ma gandesc la parintii mei, la prieteni mai in varsta, la oameni care nu stiu de asemenea probleme si cand li se spune ca a fost o eroare Orange care le incarca factura cu 150 de euro fac orice pentru a o corecta, nu sunt in stare sa se mai gandeasca pe moment ca ar putea fi o frauda. Si ajung sa transfere defapt 150 de euro credit pe un alt numar. Dupa ce s-a facut transferul nu se mai poate retrage acea suma si sunt buni de plata.

Cand a fost vorba de vechiile metode de frauda prin care se cerea transferul a catorva euro, nu mi-a pasat, pentru ca nu era o suma mare si cei care erau fraieri meritau sa o plateasca pentru a se invata minte.

Dar acum prin aceasta metoda, daca gasesc 10 oameni pe zi care sa le transfere credit?  Degeaba ma suna mama sa-mi zica ca a fost sunata de Orange si ca au facut o eroare, dar au rezolvat-o. E PREA TARZIU!

Instiinteaza-ti prietenii pentru a se apara de asemenea tehnici!

Daca ai primit telefon cu asemenea poveste, sau cu alta, descri-o te rog intr-un comentariu si pune numarul de telefon pentru a se apara si altii de aceasta problema!

Stim cu totii ce se intampla daca acesptam ca politia sa faca dreptate in urma unor plangeri. Haideti macar sa demascam aceste tehnici si sa le dam putina bataie de cap. Pentru ca, daca suna la 100 de persoane si nu reuseste sa convinga nici una, se va lasa.

Hai sa nu fim indiferenti la tot ce se intampla in jurul nostru! Povesteste si prietenilor tai care nu au acces la internet, adesea ei sunt pacaliti cel mai usor, ei au nevoie de aceste informatii.

Cu prietenie,

Razvan Stan.

(Sursa foto)

17 Comments

  1. n0b0dy

    Se utilizeaza de ceva vreme escrocheria asta (sunt topicuri dedicate pe softpedia pe tema asta).

    Eu nu inteleg atitudinea angajatei din Shop. Cum adica nu are ce face? Nu-si cunoaste atributiile sau era prea comoda?

    Orange Romania are dreptul de a suspenda furnizarea Serviciilor PrePay in cazul Clientilor care intreprind actiuni ce afecteaza negativ interesele altor clienti Orange si impotriva carora Orange primeste reclamatii.
    http://www.orange.ro/files/prepay/termeni-conditii-prepay.pdf

    Personal am fost “fericitul” castigator la cateva concursuri, in ultimul an. De fiecare data faceam o reclamatie, la relatii cu clientii, iar numarul era suspendat.

    prevenirea tentativelor de fraudã
    Dacã identifici o tentativã de fraudã, te rugam sã ne contactezi cât mai repede la adresa de e-mail abuse@orange.ro sau la Serviciul Clienti Orange prin apel la 411 (gratuit de pe abonamentul tãu Orange) /444 (gratuit de pe telefonul tãu cu cartela Orange PrePay).
    http://www.orange.ro/about/fraud-ro.html

  2. Deci nu le mai ajunge cate 5 euro… au sarit la 150, wow!

    • razvanstan

      Da! Asta m-a deranjat si pe mine. Am mai primit cateva mesaje de tip ‘vechi’ in care ma anuntau ca am castigat anumite premii de la Altex si trebuia sa trimit credit prin sms, dar le-am sters pasiv in secunda 2.

      Insa aceste tehnici mi se par de-a dreptul nesimtite.

  3. aici e partea in care ma bucur ca nu am abonament, dar o sa informez mai departe pe cei care au

  4. Mi s-a intamplat exact acelasi lucru, dar pe un nr de Cosmote. Ca norocul, si eu mi-am dat seama dupa cateva “comenzi” pe care mi le-a dat “domnul” respectiv ca ceva nu poate fi in regula. Si am inchis telefonul. Apoi am sunat la serviciul clienti Cosmote sa verific despre ce a fost vorba si un consilier clienti (sau cum s-o numi) a fost extrem de neinteresat de problema. Mi s-a spus ca nu au ce face, ca doar n-o sa blocheze nr respectiv pentru ca i s-a nazarit unei nebune sa pretinda ca era sa fie victima propriei prostii. Nu s-au folosit chiar aceste cuvinte,dar asta era ideea. Asa ca imediat ce am putut, am reziliat contractul cu acea companie.
    Culmea este alta, ca cel care m-a sunat a revenit si a insistat sa fac ce imi zice desi i-am spus ca am sunat la serviciul clienti si stiu ca nu e cine pretinde ca e. Si chiar dupa ce l-am amenintat ca anunt Politia a mai insistat. Probabil stiu ca nu se iau masuri impotriva lor si n-au nimic de pierdut. Daca dau 20 de telefoane pe zi, e suficient un “fraier” sa prinda si la 150 de euro s-au aranjat.

    • razvanstan

      Solutia pe care o vad eu, e sa inregistrezi convorbirea si sa te lasi dus cat mai mult, aproape pana in punctul de a finaliza transferul dupa care sa ii spui ca aceasta convorbire e inregistrata si v-a fi folosita ca si proba la dosar. Sunt sigur ca daca politia ar primi cateva plangeri impreuna cu probe concrete ar incepe sa se ia masuri.
      E suficient sa fie arestati 2-3 pentru talharie si restul se vor potoli.

      Insa din pacate lumea e destul de pasiva/comoda la aceste probleme. Merg pe principiul “lasa ca eu nu sunt fraier sa ma prinda cu smecherii dinastea”.

      • E greu sa fie prinsi. E o cartela pe care o arunca in secunda doi. Compania o blocheaza, trimite solicitari de verificare , mai departe, dar pt ca datele nu sunt inregistrate(datele de identificare a proprietarului de cartela) nu prea au ce face.

        • razvanstan

          Politia poate cere inregistrarea de la Orange si se poate localiza de unde a fost efectuata. Toate convorbirile sunt salvate 6 luni, iar politia are dreptul sa le ceara si sa intercepteze alte convorbiri pentru acelasi numar, dupa care se face geolocalizare. Insa asta e doar teoretic, din pacate.

    • Anonim

      Pentru operatori e in avantajul lor ceea ce se intampla. Ei vor factura cei 150 de euro, iar clientul pacalit ii va plati, pt ca el cu mana lui a efectuat incarcarea. La cat de multe cazuri de frauda de acest tip sunt, operatorii se bucura in fiecare zi de o suma bunicica.
      Dpdv moral, sa fim seriosi… operatorii de la noi, in loc sa vina cu oferte mai avantajoase pt clienti (mai ales cei fideli), investesc in reclame tampite ca sa vanda “noile” abonamente. Daca ma uit comparativ, ceea ce am de acum 2 ani inclus in abonament, este acum la pret mult mai mare. In loc sa gasesc variante mai convenabile, in oferta curenta am gasit Internet cu jumatate de trafic inclus fata de cel la acelasi pret acum 2 ani, si abonamente identice, aproape duble ca pret fata de acum 2 ani. La cartela, acum 2 ani aveai optiuni avantajoase (sute de min retea + zeci de min nationale + sms + 50MB internet) cu 4 euro, acum toate astea sunt minim 6 euro, dar ti se ofera MII de minute in retea, de parca ai avea nevoie… :|
      Cu alte cuvinte, ei ar face orice sa mai jupoaie cate un euro – doi… sau chiar 10, daca se poate. Nu vor incerca sa-i opreasca pe niste indivizi fara scrupule sau teama de Dumnezeu, pentru ca acesti indivizi le aduc toata ziua venituri.

      • razvanstan

        Cei care au abonamente sunt si mai dezavantajati decat cei de pe cartela. Am incercat sa imi schimb abonamentele, din Delfin 8 in Pantera 8. Practic au aceeasi valoare si eram dispus sa prelungesc contractul cu inca 1 an. Nu s-a putut pentru ca valoarea minima pentru noul abonament de baza trebuia sa fie de cel putin 12 euro. Vroiam sa imi activez si optiunea mysmartphone si in cazul asta ajungeam la 18 euro/luna. Nu au fost deacord.. Mai bine pentru mine, pentru ca intre timp m-am razgandit si nu mai sunt dispus sa platesc atat pentru abonament :D

  5. Din punctul meu de vedere reincarcarea nu s-ar fi realizat pentru ca suma e mult prea mare. Cred ca marja pt a efectua astfel de reincarcari prepaid e undeva 4-100, in cel mai fericit caz. De regula e 4-20. Am lucrat la Vodafone si pe asta ma bazez, desi e posibil ca politica Orange sa fie usor diferita.
    Si da, multi cad in plasa. Un client a facut 4 reincarcari de 20 de euro in 5 min fara sa realizeze exact ce a facut. Si mai trist e ca banii nu ti-i recuperezi. Compania de telefonie iti poate doar transfera acei bani din contul teparului in contul unui nr prepaid agreat de tine.

  6. Sunt abonat Orange S.A. de la data de 26.06.2009,abonamentul a expirat la data de 28.06.2011 nefiind insa instiintata de acest lucru ceea ce mi se pare nedrept neaducand la cunostiinta expirarea termenilor contracuali.La data de 25.10.2011 am sunat la operatorii servicii clienti ai acestei firme pentru a afla detalii despre ce pot face pentru a imi inchide abonamentul iar lasand toate datele mi s-a spus ca voi fi sunata de catre un operator Orange in termen de 10 zile pentru a continua cu inchiderea acestuia insa nefiind sunata in acest termen am contactat din nou serviciul clienti la data de 9.11.2011 operatorul spunand ca imi va fi din nou inregistrata aceasta cerere de inchidere a abonamentului,lucru pe care eu l-am facut deja in urma cu 10 zile fiindu-mi promis faptul ca cererea mea va avea prioritate si voi fi contactata din nou in termenul de 10 zile lucratoare acest fapt insa nu s-a intamplat eu revenind cu mai multe apeluri catre operatorii Orange spunandu-mi sa astept caci voi fi contactata.In urma insistentelor mele am fost contactata la data de 23.11.2011,la aproximativ o luna de zile de la prima cerere de inchidere a abonamentului.
    Fiind sunata la data de 23.11.2011 la ora 18.20 de minute de catre un operator Orange am fost fost luata la intrebari despre minutele nationale pe care le vorbesc despre ofertele Orange care sunt pe piata si daca sunt interesata de acestea raspunzand ca singurul lucru care il doresc de o luna de zile este de a imi fi inchis abonamentul si solicitand ca aceasta cerere sa imi fie respectata fara a fi nevoita de a da alte explicatii am inchis telefonul,operatorul revenind cu un mesaj in care sunt instiintata ca trebuie sa trimit o cerere prin fax,asta dupa ce am asteptat aproximativ o luna de zile pentru a fi sunata de catre operatorii Orange.
    A doua zi am revenit cu un telefon la serviciul clienti de unde mi s-a comunicat ca trebuie sa fac aceasta cerere prin fax din cauza faptului ca am refuzat sa dau datele de contact operatului de catre care am fost sunata,acest lucru nefiindu-mi insa solicitat de la bun inceput ci doar intrebata de ce vreau sa imi inchid abonamentul si daca cunosc ofertele Orang.Mentionez ca mi sa spus ca voi fi nevoita sa astept alte 30 de zile pentru a imi fi inchis abonamentul in cele din urma dupa solicitarea trimisa prin fax.
    Mi se pare o totala lipsa de profesionalism a operatorilor Orange catre consumatori si catre abonati si as dori sa stiu ce trebuie sa fac pentru a notifica intr-un fel sau altul nemultumirea mea cu privire la prestatia acestor servicii de inchidere a abonamentelor!

  7. alexandru

    este foarte bun articolul tau…excepional chiar…dar dupa exemplul pe kre lai dat…cu siguranta ai mai format 10 persoane care pot pune in practica aceasta metoda de fraudare!

  8. TENTATIVĂ DE FRAUDĂ PRIN TELEFON

    Azi mi-a venit şi mie rândul să fiu victimă a unei tentative de fraudă telefonică de pe un număr de Vodafone. Am primit un SMS care mi s-a părut dubios de la prima vedere, din mai multe motive:
    1. Eram informată că am câştigat un premiu destul de mare de la firma Vodafone. Dar nu am participat la nici un concurs organizat de această companie. Atunci, de unde premiu ?
    2. Numărul de pe care era trimis acest SMS pare să fie un număr ce aparţine unei persoane fizice, nu e unul dintre acele numere de pe care îşi sună Vodafone, clienţii. Sunt convinsă că acest număr nu aparţine companiei Vodafone, ci unui client Vodafone care pretinde că oferă premii de zeci de mii de euro, altor clienţi, în numele firmei Vodafone. Numărul care mi-a trimis SMS-ul începe cu 0734 39 .… . Poate o să public şi ultimele patru cifre. Am sunat la Vodafone, la relaţii cu clienţii, însă nu am reuşit să vorbesc cu nimeni. După trei încercări eşuate, am renunţat la ideea de a cere firmei Vodafone să facă verificări, să afle cine-i escrocul şi să-l reclame la Poliţie. Mi se pare că nici pe net nu se poate face o reclamaţie către Vodafone. Eu nu am timp să merg să fac reclamaţie, dar mi se pare că ar fi şi în interesul companiei Vodafone să-şi protejeze clienţii cinstiţi.
    3. Textul avea greşeli pe care nu cred că le-ar fi avut un text oficial.
    4. Am dat un beep la acel număr şi am fost sunată. În acel moment, escrocul s-a dat de gol o dată în plus, că nu e ceea ce pretinde, prin felul cum vorbea. Nu părea un om educat, cred că era chiar semi-analfabet. Avea şi un accent, care m-a făcut să-mi dau seama care e etnia lui. Nu ştia deloc să fie diplomat. Era extrem de disperat să păcălească lumea. De două ori mi-a spus că acea convorbire nu trebuie să fie auzită de nici o altă persoană. În momentul când am început să-mi exprim îndoiala, a închis. Reprezentanţii companiilor care oferă premii, ştiu să fie politicoşi, ei sunt oameni educaţi, nu semi-analfabeţi. Uite cine încearcă să ne păcălească !

  9. In jurul orelor 15.00 Mama mea a fost sunata de un astfel de individ, dar cu numar privat. Aceeasi situatie, a pus-o sa incace 2 numere cu 30 euro fiecare. Cand am ajuns acasa, mi-a spus greseala, am sunat la orange si au anulat tot deoarece eram client fidel. Am luat un numar care a fost incarcat, la nimereala si am sunat. Mi-a raspuns si nu spunea nimic, dupa care am trimis sms si i-am scris asa : “Nu te mai bucuri de acei bani”
    Mi-a raspuns : “Cum mi-ai luat minutele?” . Dupa care mi-a spus sa il sun, nu am facut-o ! Din pacate este cartela prepay si nu pot sa aflu cine este acea persoana.

  10. Am avut telefon la abonament timp de 3 ani. Sarind peste faptul ca am o impresie ca si de la ei (angajatii lor) fac magarii ca dau numerele de telefon la tot felu’ de “colaboratori”, sunt convins ca si ei ne tepuiesc direct dar mai ales ca primeam sms-uri la toate orele din zi si (mai ales) din noapte cu tot felu’ de promotii. Anul trecut am dat insa peste o firma foarte serioasa gasita pe net (daca va intereseaza – http://www.lannad.ro ) care m-a ajutat sa-mi rezolv toate problemele telefonului si mi-au oferit si garantie. Am mai avut probleme cu un telefon cumparat nou anu’ asta dar acestia nu se mai ocupa decat de automatizari case inteligente si tare mi-a parut rau ca a trebuit sa ma duc la orange care m-au rezolvat. au zis “a fost umblat la sistem” ca nu avea ce sa inventeze ca telefonu era impecabil. Sa nu le urez numa de bine?
    Sanatate la toata lumea!

  11. vreau sa fac cunoscut numarul de telefon 0731132600 , care incearca escrocherii sentimentale , suna si spune ca are poze , email-uri , inregistrari , daca nu il bagi sau o bagi in seama , spune ca suna sotia , sau sotul , dupa caz !

Trackbacks/Pingbacks

  1. Capcane telefonice - Livin' la vida Deme - [...] eu, ci Răzvan Stan – de fapt, el a avut sclipirea de a o evita în ultimul moment, așa …
  2. Atentie la fraudele telefonice « Alexandru Bleau - [...] toate ca s-au luat aceste masuri, Razvan era sa fie victima unui nou mod prin care niste jeguri de …
  3. Frauda la telefon - Falsul angajat al operatorului - […] tentative de phsihing dar si cateva semene care i-au dat de gol pe fraudatori: Bogdan Stan, Stop fraudelor telefonice! …

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>